söndag 24 juni 2012

En vanlig midsommar

Precis som de senaste åren. Har varit hos goda vänner i Bohuslän som vanligt, god mat, gott vin, mys med deras nu 2 barn, dans runt midsommarstången, glada barn, glada föräldrar.... Och vi... I bland glada, i bland sorgsna... Högtider som denna, jul och nyår, semester och födelsedag påminner mig ständigt om hur många år som har gått i barnlöshetens tecken. Dét blir så tydligt då, och vare gång tänker jag att NÄSTA midsommar/jul/semester/ födelsedag DÅ ska jag iallafall vara gravid!! Så där fint gravid med en rejäl mage, så att alla ser att vi väntar barn. Men än så länge har det inte hänt, gravid var jag ju på nyår sist, och det vet vi ju hur det gick då....

3 kommentarer:

  1. Precis så tänker jag också. Nästa jul, nästa födelsedag, nästa midsommar... Alltid med hoppet i hjärtat och en stor besvikelse och sorg för varje högtid som infaller utan att något hänt.. Framförallt när magarna och bebisarna ploppar fram runtomkring. Högtider kan ibland vara de värsta dagarna tycker jag. Vi är riktiga kämpar som orkar oss igenom de tunga dagarna. När sätter ni igång med IVF?
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt med någon som känner likadant! Vi har äp v 40, om vi inte mot all förmodan får en tidigare tid.

      Ni då? Ja man kan väl hoppas att något gott kan komma ur allt det här kämpandet!

      Kram

      Radera
  2. Kunde inte hålla med mer!! Precis så jag också känner vid alla högtider. Ännu ett år som gått...

    SvaraRadera