onsdag 23 januari 2013

Utflykten

Lördagens utflykt gick till Ikea i grannstaden. Som många andra ofrivilligt barnlösa är det för mig en utmaning att besöka stället. Speciellt den förbaskade barnavdelningen som man oftast är tvungen att passera. Vet inget varuhus där det är så många gravidmagar samtidigt. Skulle kanske vara gekås då...

I vanliga fall fäster jag blicken på något i fjärran och skyndar förbi den hatade avdelningen. Vill inte se alla fina magar. Vill inte låtsas om lyckan hos de som är där för att handla saker till SITT barn. Vill inte erkänna ens för mig själv att jag vet PRECIS vad jag skulle köpa om det var till VÅRT barn vi skulle handla..

Men jag hade bestämt mig. Bestämt mig för att det kommer att komma ett barn till oss också. Till slut. Så det är lika bra att passa på. Låta mig inspireras och drömma mig bort. Jag tog några djupa andetag och vågade mig in bland hyllorna med mjukdjur, raderna av söta barnsängar och in i de uppbyggda små rummen. I hjärtat och tanken var det nu äntligen till vårt barn vi skulle planera. För det kommer att komma. På ett eller annat sätt. Till sist. Ändå.

Och det gör mitt hjärta alldeles varmt av lycka.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar