onsdag 16 januari 2013

Blod, svett och....?

Sitter äntligen framför en dator igen, blogga via mobilen eller Ipaden är inte riktigt min grej, jag gillar att ha ett riktigt tangentbord att skriva på.

Har kommit igång riktigt bra den senaste tiden med både kost och träning, så himla skönt! Jag behöver ju gå ner (en hel del) i vikt och har inte haft varken ork, motivation eller lust mentalt att köra efter motgångarna som har varit förra året. Men nu så! Tre pass i veckan + yoga har det blivit. Tillsammans med finaste syster tränar vi skivstång 2 gånger per vecka och ett pass med indoor walking på Friskis och Svettis i staden. Har också kört en kick-start med LCHF, dricker fina gröna drinkar till frukost =) När jag vägde mig i morse kunde jag iaf ana mitt första delmål! Hoppas sååå att jag kan få se dessa fina siffror lysa mot mig på vågen om en vecka när det är dags för vägning igen!

Om en vecka ja... ja då är det dags för att börja med nästa IVF-behandling, börjar spraya den 22 januari. När jag var på apoteket för att hämta ut all medicin fick jag bara mer och mer ångest för varje kartong som packades ner i min påse. Att vi ska in i det här igen - jag är inte ett dugg sugen! Trodde det skulle kännas roligare nu när det är så nära, men det gör det inte, inte än iaf... Det kanske kommer! Tror det beror på att varken jag eller mannen har några större förhoppningar inför behandlingen direkt. =(

Jag går regelbundet, en gång i veckan, till min akupunktör. Och attans vad det kan göra ont i bland! Men sist sa hon att det började bli bättre, så jag hoppas på det. Ska köra några gånger till, fram till en eventuell återföring, blir det nog. Efter det kan jag fortsätta om jag vill, men då sätter hon inga nålar på hormonpunkterna utan endast på de punkter som ska verka lugnande och avslappnande. Men det kostar ju en slant varje gång jag går dit, så jag får se hur jag gör.

Någon som vet förresten - jag ska enligt appen i telefonen ha ägglossning i morgon, de berömda äl-flytningarna har kommit under dagen. Det är inte ovanligt för mig med mindre spottings under dessa dagar, men nu när jag tränade (var ett tufft pass där jag tog ut mig rejält) fick jag en liten stund ont i livmodertrakten och såg sedan när jag var på toa att det kom en ganska så rejäl blödning. Kan det vara något som ska kollas upp tror ni eller bara att jag ansträngde kroppen så pass i samband med ÄL? Blev lite nojig över att det skulle vara en cysta eller ngt från den senaste tidens mf som spökar och som riskerar att ställa till det för behandlingen. Men jag har ju testat minus så det sistnämnda borde väl vara lugnt?? Om någon har en aning, hojta gärna är ni söta!!

Slutligen - om några veckor är det dags för första kursdagen för föräldrautbildningen, som jag längtar!! Är spänd på hur kursen ska vara, kursledaren och de andra paren. Kommer jag att känna igen några, blir det pinsamt eller bara förlösande? Mycket spännande iaf! Såg också på vår adoptionsorganisations hemsida att man anordnar en träff i Jönköping om några veckor, jag hoppas jag kan åka dit för det verkar jätteintressant!

PS - har glömt det här ett par dagar nu, men läs detta hos fina Cecilia! Mycket läsvärt!! Och stort tack till den kloka författarinnan för ett grymt bra blogginlägg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar