onsdag 30 januari 2013

Drömmar...

Hade en helt sjuk dröm i natt, som var så verklig att den fortfarande sitter i kroppen. I drömmen var jag gravid, tidigt, kanske vecka sju eller åtta. Vi hade en IVF inplanerad, men jag hade blivit gravid spontant. Alla - både de på kliniken, min man, våra vänner och familj tyckte att vi skulle göra abort för att kunna göra behandlingen. Ingen ville lyssna på mig när jag mer och mer desperat försökte få dom att inse det absurda att gör just detta för att istället göra behandlingen. Deras argument var att då kunde vi ju få många fler embryon som skulle ge oss fler chanser och även kanske syskon. Vi hade bokat en tid för abort på kliniken och när vi kom dit sa sköterskan att jag hade fem minuter på mig att bestämma mig. Till sist lyckades jag tjata till mig att vi åtminstone skulle göra ett Vul för att kolla hur det såg ut där inne.

Där vaknade jag, mobilen larmade att det var dags för morgonens spray. Förvirrat funderade jag en stund över om jag skulle spraya eller inte, för var jag inte gravid....?

Märklig märklig dröm. Undrar om det är alla hormoner som rusar i kroppen som påverkar?

I söndags och måndags var det riktigt tunga dagar, söndagen var jag en riktig lipsill, grät t o m på yogan.. I måndags var jag fylld av raseri, kollegorna levde farligt då jag kände draken rasa inombords... Blev riktigt rädd för mig själv och för hur det skulle fortsätta. Som tur är är det mycket mycket bättre nu, skönt för mig och för omgivningen, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar