måndag 30 juli 2012

Ytterligare ett år...

Tiden för min födelsedag närmar sig, strax ska ytterligare ett år läggas till den tid som gått. Jag ska bli 32. Jag skulle ha barn innan jag var 30. Gav mig själv prutmån och tänkte att jag kunde nöja mig med att vara gravid (med stor fin mage!) på min trettioårsdag. Nu fyller jag strax år, igen, och lika ogravid nu som då...

Dessa årsdagar, både födelsedagar, jul, midsommar och liknande är tunga, för de påminner mig om att ytterligare tid har gått sen sist, och att vi fortfarande är på samma ruta. Det känns som om tiden rinner mig mellan fingrarna. Jag har fått höra att jag har tur som är ung i sammanhanget, det stämmer säkert och jag är tacksam över att vi upptäckte våra problem nu och inte om några år. Men - jag vill gärna ha två barn, kanske fler, och eftersom ettan tar sådan tid på sig börjar jag bli rädd för att det inte kommer att komma ett syskon.. (detta är mina ljusa stunder, övrig tid tror jag att ettan inte kommer alls...)

Hur som, först födelsedag och om några veckor "firas" treårsdagen för vår första graviditet - och vårt första missfalll. Festligheterna ramlar in...

Pratade också med IVF-kliniken idag. Min menscykel har blivit kortare sedan vårens behandling, bara 24-25 dagar nu. Det lät som om jag förmodligen ska börja spraya på dag 19 istället för 21, och att ÄP kanske blir någon vecka tidigare än vad som är inplanerat... Annars tyckte sköterskan att det ju bara är att spraya någon vecka mer... "BARA" - tänkte jag, och minns förra gångens huvudvärk med rysningar....

Blandad kompott idag, men det är nog så jag känner mig nu, splittrad.

Bloggpausen berodde förresten på en veckas semester med kärleken i solen - underbart =)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar