söndag 17 oktober 2010

En erfarenhet rikare..

Jag har aldrig varit rädd för gynundersökningar, visst - det finns roligare saker att göra men det är faktiskt inget större problem! Dock har jag fått mkt övning i dessa undersökningar de senaste året, då de har varit flera till antalet..

Hur som, sambon blev kvar i rummet, vid huvudändan av stolen, så också han är en erfarenhet rikare! Gynundersökningen med VUL visade inget konstigt, bra livmoder, fina äggstockar.. Dock är det en gåta hur de överhuvudtaget lyckas se något på de där ul-bilderna!! Här ser du din äggstock! Säger LB... Öhhh, säger jag, och ser inget annat än myrornas krig på skärmen.. Jaja, så länge han ser så är det väl bra!

In kommer en sköterska, jag ser en kanylliknande slang i hennes hand.. Jaha, det här är nytt.. Saltvatten. I. Min. Livmoder. Slang. Genom. Livmodertappen. !!! Nej, det gjorde inte ont, men obehagligt var det, en lite ilande känsla långt inne i magen när slangen skulle igenom tappen. Där efter känslan av att jag inför LB, sambon och sköterskan kissar på mig.. Min livmoder är ju fylld med saltvatten som ska ut någonstans, helst samma väg som det kom in..

Med en massa papper upptryckt mellan benen får jag hasa mig in till toaletten, medan LB, sambon och sköterskan tittar på. Charmig jag känner mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar