fredag 17 augusti 2012

Bara magar...

Den sista veckan verkar även de sista semesterstläntrarna ha hittat tillbaka till jobbet. Och med det ett par överraskningar och ett par "jaha, vad var det jag sa". 2 tjejer, av 2, som jag innan semestern misstänkte var gravida visar nu upp sina magar. En tjej jag inte alls hade misstänkt kom igår till jobbet i en tajt mammatröja och ett sånt där magsmycke som plingar.

Grattis till mig - nu får jag se dessa tre magar växa och frodas varje dag på jobbet. Inga nära kollegor (som tur är, tänker jag bittert) så jag förväntas inte gratta eller så, men folk jag ser dagligen iallafall..

Så, snälla någon, låt det vara jag som snart får stolta med gravidmage på jobbet! Nu är det faktiskt vår tur!

Och ja, jag vet att magtjejerna på jobbet kanske har kämpat minst lika mycket som mannen och jag för det här, men det känns ändå... jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar