onsdag 10 augusti 2011

Läkarbesök med knorr!

I dag var det dags för det där läkarbesöket "i augusti". Det första dr frågade var om pillren hade gett något resultat under sommaren. Svaret blev NEJ! -Då så, då funderar jag på om vi inte ska ta o skicka en remiss till Göteborg! Sa dr A... Oj vad jag blev paff! Jag hade funderat och funderat, laddat till tusen och slipat mina argument för just detta, och så behövde jag inte ens försöka övertala honom till att skriva remissen! Luften gick ur mig helt!

Så, remiss för IVF, ytterligare recept på Pergo och Metformin - lycka!! Och nervösa nervösa fjärilar i magen!

Fick göra VUL, men det var lite tidigt att kunna se om månadens pergo skulle ge något resultat, tog min sista pergo i går. Dr A tyckte att jag skulle köra dubbel pergo nästa månad, samt komma in för ett VUL ca 3 dagar efter det att jag tagit min sista pergotablett, bra med extra koll.

Sen det här med vikten då, den ständiga frågan. Batterierna i vår våg har lagt av, för länge sedan, så jag har inte kunnat väga mig, vilket har varit ganska skönt! Sa detta till dr, som då snabbt halar fram en våg!! Nepp, jag har ingen lust att väga mig inför honom OCH sambon!! Men jo, så fick det bli... Och det var inte så farligt faktiskt, visade på bättre resultat än vad jag hade hoppats på. Minus 10 kg ca, så det får jag va nöjd med =D

Fick ju recept på fler metformin, så hoppas på att kunna gå ner ytterligare en del kg. Känns sååå skönt, då kanske jag inte behöver oroa mig så mkt för att min bröllopsklänning inte ska passa, är lite nervös för det! Fast det är svårt att veta var ngnstans på kroppen som kg har trillat av. Klänningen är ju ärmlös, så det är bra om det försvinner en del över magen, höft och rumpa. Magen tycker jag har blivit mindre, men vet inte riktigt..

Så, summa summarum.. Något fler pergoförsök med dubbeldos, mer metformin, har köpt barnarlbyl och progesteronkräm att börja med vid/efter äl (sa inte detta till dr A), samt en remiss till IVF. Ganska bra ändå! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar