söndag 9 januari 2011

I dag är jag grön...

...av avund tyvärr. Leveranstid närmar sig för en av mina absolut bästa vänner, deras lille väntas komma inom ett par veckor. Ytterligare några veckor senare är det dags för en annan vän att få sin. Så, jag är grön, avundsjuk, deppig. Känner mig utanför, misslyckad, dålig. Jag vill också!!

Jag vill prata förvärkar och förlossningsrädsla, vattenavgång och spjälsäng, barnvagn och namn. Istället får jag räkna ÄL och BIM, köpa värktabletter och bindor. Dricka vin, ja visst, men hellre vatten.

Det brukar gå över när bebisarna väl är här, det kan jag inte relatera till på samma sätt som med graviditeten, en egen, fullt frisk levande och rosenröd bebis är för overkligt att drömma om, så istället drömmer jag om morgonillamående, gravidhormoner och ömmande bröst, leta mammakläder på nätet och bråka om namn..

Vännen min ville ha med mig till Ikea för att köpa bebisgrejer. Jag vet inte vad jag vill, kul att få vara med, men så jobbigt att va med och välja ut sånt till någon annan. Så, jag svarade inte på frågan, kul kompis jag är!

Jag är trött på att vänta, jag vill ha allt det här nu! Så, istället för mens om några veckor, snälla kan jag få ett plus på en av mina alla graviditetstest! Snälla!

Och namn, det har vi ju redan klart..

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Vad fint du skriver. Så på pricken.
    Jag hade inte heller orkat följa med och handla, och göra det jag drömmer om att göra för mitt barn, med någon annan, för dennes barn. Jag hade blivit för ledsen, för bitter. Jag hade varit rädd att ta ut det på ett orättvist sätt mot min gravida vän.

    Min kära vän, vår tid kommer snart den också! Vi råkar bara vara två av dem som måste vänta lite extra på att de allra finaste barnen vi kan få ska komma till oss.

    Och jag vet ur tungt det är. Själv sörjer jag fortfarande varje dag, även om det blir lättare och lättare att kontrollera sorgen.
    Jag finns här, jag och många fler, för dig.

    Vi ses på FL.
    Största kramen!

    SvaraRadera
  2. Sugar - tack vännen för dina fina ord!! Extra speciellt är det att läsa detta nu o veta vad som göms i din mage!! =)

    Så glad för din skull!!

    KRAM

    SvaraRadera