onsdag 16 februari 2011

Plötsligt händer det!!!!

För några veckor sedan hände det!! Det jag i flera år har längtat efter, hoppats ska hända, drömt om.. Och mer eller mindre gett upp om...

Finaste sambon frågade försynt en fredag om hur min söndag skulle se ut, hade jag planerat in den vanliga söndagsridningen? Jodå, jag skulle va i stallet kl 10,30 som vanligt. Fick då till svar att jag nog fick ändra det där, kanske skjuta på tiden. Jag blev lite sur då jag trodde att han ville lägga beslag på bilen... Till slut förstod jag att han hade planerat in något för oss två =) Jag bokade av ridningen och pumpade istället sambon på information, lönlöst så klart.. Till slut fick jag iallafall veta att vi skulle sova borta, och att jag skulle vara finklädd, inte mycket att gå på alltså..

Lördag morgon började dåligt, på träningspasset kom mensvärken igång ordentligt, fick avbryta & istället åka hem för att lägga mig i soffan. =( Frågade sambokärleken om vi kunde avboka helgens överraskning, men detta var tyvärr inte möjligt. Jag fick istället instruktioner om att ta mina smärtstillande och vila i soffan en stund för att se om det inte blev bättre. Åh vad jag hatar min mensvärk! Det är illa nog att det ställer till det för mig när det gäller mitt arbete o så, men att det ska förstöra den första romantiska överraskningen på evigheter....!! Får så klart inte hända!

Två timmar i soffan hjälpte, jag mådde bättre! =) Äntligen kunde vi komma iväg. Bilen styrdes mot Göteborg, där vi checkade in på fina Gothia Towers, fick en fin svit med utsikt över bland annat Liseberg. Väl installerade i det fina rummet duschade vi och gjorde oss vackra. Där efter väntade ett bord på fantastiska Kock & Vin. Middagen började med champange, sen fyra rätters middag med vinpaket.. Sååå god mat, såå fin restaurang!

Några glas vin senare var vi både mätta & lite runda under fötterna. Tog en uppfriskande promenad genom stan tillbaka till hotellet. Högst upp i hotellet finns en bar som heter Heaven 23, så klart måste vi besöka den när vi ändå bor på hotellet!! Njöt av den fina utsikten över stan tillsammans med några goda drinkar. Lyx att senare bara kunna ta hissen ner några våningar för att vara hemma på rummet igen!

Tillbaka på rummet korkade sambokärleken upp en flaska champange (fick jag reda på senare, jag trodde först det var bjudflaskan som hotellet stod för, men det var medsmugglat istället, hihi). Helt plötsligt går min finaste, underbaraste, mest romantiska E ner på knä, håller fram en ring och frågar om jag vill gifta mig med honom!!!!!!

Behöver jag säga att jag svarade JA!!!??!

Trots snart 7 år tillsammans blev vi resten av kvällen helt nyförälskade. Småtimmarna spenderades med att titta varann djupt i ögonen, säga tramsiga små kärlekssaker, planera bröllop.... Underbart!!

Jag är sååå lycklig, känner mig såå kär, så uppskattad, så glad!

Nu är bröllopsplanerna i full gång. Ett preliminärt datum är satt, ringen är kollad på, närmsta familjen o vännerna underrättade. I helgen ska vi spana in en lokal för vigseln och festen...

Jag är så lycklig!!

3 kommentarer: