onsdag 29 februari 2012

Se min smärta, snälla!

Fikade med min fina o väldigt gravida vän idag. Jättemysigt! Men, försökte förklara Ivf-processen, känslorna o oron kring den. Får till svar att jag ska slappna av o vara mig själv... Försöker igen, säger att det inte bara är att hem o ligga igen, som man kan göra när man försöker få hemmagjorda barn. Det är en lång process innan ett nytt försök. Vet inte om det gick hem.. Pratade också med min vän om en annan gemensam vän. Denna beter sig som om den stora gröna elefanten stod i rummet, ni vet... Jag känner att hon inte ser mig, min smärta och rädsla. Kanske vågar hon inte säga något, även hon är höggravid... Kanske ska jag prata med henne, kanske inte. Vi får se....

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte man förstår riktigt om man inte varit där själv.
    Finns ju många med åsikten: "oj då hoppsan så lätt jag blev gravid då" Hur ska de någonsin kunna förstå vår längtan/oro/glädje när det äntligen verkar lyckas?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, det är så sant! Och jag vet att man inte kan kräva att någon ska förstå.... Men ändå gör det ont med dom där kommentarerna!

    Kram på dig med =)

    SvaraRadera