onsdag 12 december 2012

All in!

Sen det sjätte missfallet i helgen var ett faktum har jag gjort följande:
  1. Ringt min ena gynekolog och bokat tid för att diskutera möjligheterna till att få testa andra mediciner vid/inför nästa behandling. Jag tänker främst på fragmin/innohep och prednisolon. Jag har tid hos honom redan i morgon, så vi får se hur det går. Har hört att många har lyckats till sist med dessa mediciner, men prednisolonet ska också ha en del tråkiga biverkningar...
  2. Pratat med min dr som forskar på upprepade mf, bad honom om hjälp att få testa ovan nämnda mediciner. Prednisolonet hade han ingen erfarenhet av så det kan han inte hjälpa oss med, men han lovade att vi skulle diskutera fragmin vid nästa plus, så det känns skönt!
  3. Varit på hälsokontroll hos en kinesisk läkekunnig akupunktör idag. Mina värden visar att jag har för höga levervärden och njurarna, samt att mage och tarm är påverkade, men det vet jag ju sen innan. Har bokat in akupunktur hos henne på måndag för att få ordning på lever och njurar. Att dessa var påverkade sa hon beror på stress, och om de inte är bra påverkar de hormonsystemen och fertiliteten. Njurarna var enligt henne kroppens "styrka" så de var viktiga att ha ordning på...
  4. Inte ätit något jag inte ska på hela dagen... Vikten är viktig för nästa ivf-behandling och jag har skött mig jättebra, dock inte gått ner så värst mkt tyvärr. I går hade vi julfirande på jobbet och jag tappade det helt, vilket resulterade att jag var hög på socker hela kvällen... Men det var kul iaf =)
  5. Ringt till socialkontoret i kommunen och bokat ett startsamtal i början av nästa år, där vi får information om hur en adoptionsutredning går till mm.
  6. Bokat in oss på föräldrautbildningen för adoption, den startar i februari redan!
  7. Ringt vår adoptionsorganisation och förhört mig om kötider
Så - jag tycker att jag har hunnit med en hel del. Än så länge är det mycket som är oklart, men en del har börjat röra på sig, så himla skönt!

Jag blir också mer och mer viss om att vi KOMMER att bli föräldrar, det är bara sättet vi blir det på som är oklart ännu. Mååååååånga terapitimmar bakom den insikten!! Också det är himla skönt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar