måndag 20 juni 2011

Pergo!

Tabletterna var behändigt små, lätta att svälja och smaklösa, till skillnad från metforminet! Jag har inte kännt av några skumma biverkningar av tabletterna ännu, förutom vallningar då! Vaknar på nätterna av att jag är såå varm, måste upp och gå ett varv i huset för att svalka av mig.. Vallningarna kommer i bland även på dagarna, men mest på nätterna. Annars tycker jag att det har varit lugnt och "smärtfritt" att äta dom.

Enligt instruktionerna ska ju äl komma 5-10 dagar efter att man har tagit den sista tabletten, så nu testar jag dagligen med äl-test för att se om jag får någon stegring. Tog den sista tabletten i torsdags, dvs för 4 dagar sedan, o än har inget utslag kommit iaf..

Enligt de skriftliga instruktionerna som följde med tabletterna är det viktigt att man har samlag varannan dag under äl-perioden, så nu är det bara att nöta på... ;-)

Är lite fundersam över om pergon har funkat på mig, tycker jag borde känna av mer... men bristen på symptom kanske inte är det samma som att tabletterna inte har någon verkan..? Om jag har förstått det hela rätt så är det normala att man följer upp behandling med pergo med VUL och/eller blodprov för att kolla äl och så att det inte är för många äggblåsor, då risken/chansen för flerbarnsbörd ökar.. Jag har inget emot tvillingar, vore väl perfekt då vi gärna vill ha 2 barn, men känns som om jag önskar mig för mycket! Lite rädd för att jinxa det hela! ;-)

Så, jag hoppas på resultat av tabletterna, men är ganska inställd på att det inte kommer att funka, det här heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar