torsdag 18 november 2010

Det gör ont..

I dag har det varit lite tungt. Min längtan efter barn har varit extra påtalig idag. Kanske är det för att jag har två kollegor som ska föda vilken dag som helst, samt att två av mina övriga vänner börjar bli påtagligt gravida. Det är prat om barnvagnar, sängar, barnrum, namn, gravidmagar, föräldraledighet.... Ja ni vet hur det är. Jag känner mig sååå utanför detta, sååå efter... Jag var och åt lunch med den höggravidaste av kollegorna i dag, det kändes helt okej, vi pratade ändå mest jobb. I dag fick jag också ett mejl från en av mina  närmsta vänner som ska ha barn om 10 veckor! Det var svårt att läsa, tungt att dela deras glädje, även om jag så klart är jätteglad för deras skull! Men jag vill så gärna vara där också!!!

Väntar på äl, väntar på mens, väntar på att mensen ska sluta, vänta på ny äl.. Väntar och väntar på det där plusset.... Ett barn känns otroligt långt borta!

Doktor LB säger att ja nu är det bara att höra av sig när plusset kommer. Jag förstår inte vad han menar - det kommer ju aldrig! =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar