söndag 10 april 2011

Outad


Kärleken min har spenderat de senaste dagarna på konferens med jobbet. En av uppgifterna var att hålla ett föredrag om sig själv för sin arbetsgrupp, på kanske 15 personer. Kärleken berättade om vårt liv, huset, det kommande bröllopet, o vår kamp för att bli föräldrar samt alla missfall vi haft...

Sedan vi kom med i mf-studien har jag känt att vi behöver vara lite mer öppna med detta till våra vänner, då det påverkar oss både psykiskt och fysiskt. Tidigare har bara närmsta familj o vänner vetat. Så jag har meddelat sambon att han får berätta för de vänner han vill, men jag vill veta vilka.

Men ändå, kändes lite jobbigt när jag fick veta att han har berättat för så många av sina kollegor.. Blev förvånad över min reaktion, o han har ju inte gjort något fel eller så! Behöver kanske bara vänja mig vid tanken på att de vet..

Iaf tyckte sambon att det kändes skönt att ha berättat, han fick stöd o förståelse av de som lyssnade, o det visade sig att vi inte är ensamma om problemet.. Hemskt men lite skönt ändå...

Men, i november blir vi man o fru, sedan vill jag gärna att vi äntligen ska kunna få bli föräldrar!! Plusset får så klart gärna komma tidigare, men än så länge känns det okej att vänta lite till.. Men om jag får önska så firar jag gärna min 31-årsdag med bebis i min mage!!! <3

- Posted f BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar