lördag 22 september 2012

Så är vi igång på riktigt då..

Efter att i två veckor ha sprayat med hormoner för att nedreglera kroppen, var det i torsdags dags för ett besök på IVF-kliniken på Sahlgrenska. Nervös, var orolig för negativa besked. Som vanligt är stämningen i väntrummet spänd.. Det tog också sjukt lång tid i kassan där man anmäler sig, vilket gjorde att vi blev några minuter sena till själva kliniken...

Fick träffa läkare och sköterska, läkaren var otroligt förvirrad och stressad. Ställde några snabba frågor, skickade in mig bakom skynket för att klä av mig. När jag väl satt där, halvnäck i stolen, och (den kvinnliga) läkaren sitter kvar på andra sidan skynket, kommer en hel hög med följdfrågor... Men - ta gärna det innan eller efter undersökningen, när jag är påklädd liksom...

Läkarens förvirring, bland annat över vår historia och vad som hände förra gången, över om jag hade lämnat blodprov i dag, skulle göra det eller inte alls behövde det... Det gör att jag känner mig otrygg och får en känsla av att de inte riktigt har koll på vad de sysslar med, inte så kul...

Iaf, vul visade att kroppen var nedreglerad, så jag fick börja med sprutorna, 200 enheter puregon redan på torsdagskvällen. Så nu är vi igång på riktigt.. Dock har jag blivit sjuk, feber, ont i halsen och kroppen. Nojar över att detta ska påverka behandlingen, har koll på att undvika ipren och liknande, men annars vet jag inte.. Kliniken går inte att nå helgtid, så får avvakta till på måndagen...

Skönt att vara igång igen iaf! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar