torsdag 27 september 2012

Nytt besök på Sahlgrenska

I tisdags var jag på hemmakliniken och tog blodprov för att kolla hur kroppen reagerade på hormonsprutorna, i går fick jag besked från Sahlgrenska att kroppen låg lite lågt och att jag skulle höja till 250 enheter puregon i stället för 200, samt att de ville ha os på VUL redan i dag!

Så idag kl 14 var det dags, så nervös över att det skulle bli som förra gången.... Men, hade tre lagom stora blåsor på höger äggstock men bara 2 små på vänster. Blev både lättad men besviken över att de var så få. Men det blir iaf ÄP, på måndag eller tisdag, spännande.

Och för att chocka oss lite extra sa läkaren att om det blir 2 embryon som är dugliga kan de tänka sig att sätta tillbaka 2 för att öka chansen. WHAT!!!

Behöver jag säga att jag blev chockad?

Blev också informerad om att mina äggreserver var lite låga, förmodligen därför det inte blir en massa blåsor som en del får.... Ny info för mig, har dålig koll på vad det innebär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar