lördag 12 maj 2012

Vad var det jag sa - om "glädjen" över att få rätt

Efter några dagar med spottings, och så klart flera test som alla var helt och klart negativa, kom så mensen i fredags. Med ett bittern leende konstaterar jag åter - vad var det jag sa?! Jag sa ju att det här inte skulle funka, men läkaren var sååå positiv sååå då en massa mänskor blir gravida så här...

Ja ja..

Ringde iaf till SU i fredags med, förberedd på ett otrevligt bemötande då jag egentligen hade testdag på måndag. Men kvinnan jag pratade med var riktigt trevlig och sympatisk, beklagade att det inte hade gått som det var tänkt. Överraskande och skönt med ett sådant bemötande! Fick be om en ny ordination, och så ska jag ringa i början av nästa vecka för att se om jag eventuellt kan få en tidigare tid än den som är bokad till oss i oktober..

Sa till mannen i morse att det är konstigt, men en liten liten del av mig tycker att det är skönt att mensen kom, för då slipper jag bli panikslagen över ett positivt graviditetstest och ytterligare en "chans" till ett nytt missfall... Knäpp jag har blivit!! Suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar