lördag 27 augusti 2011

3 pergoförsöket avklarat, status quo

I morgon är det BIM. Har inte känt mig alls sugen på att testa mig de senaste dagarna, utan mer njutit av ovissheten. Så länge man inte vet KAN det ju finnas en chans att det har tagit sig...

I morse fanns det två JAG, en som sa -Klart du ska testa!! Gör det, gör det!! Den andra sa istället -Nej vänta, bättre att inte veta!

Gissa vem som vann!!

O givetvis lyste ett blankt test hånfullt mot mig 10 minuter senare... =(

Jaja, så vad är då resultatet från den senaste månadens coctail? Inga spottings alls direkt, en liten brun i fredags, en lite större röd i natt, o lite färgade flytningar i dag. Men inte alls som det har varit tidigare, vilket är bra! Men inte jättebra, jättebra hade varit om det var ett stort fint fett plus på testet i morses. Eller iallafall ett svagt streck som kan inge hopp! Men inte...

Så, tar nog en sista barnalbyl i kväll, smörjer en sista gång med salvan. Tar ett nytt test, för säkerhets skull, i morgon bitti. Sen får det va. För den här gången. Sluta med salvan så att mensen kan komma igång, för att i stället bomba kroppen med dubbel dos Pergotime om ett par dagar.

Har recept på två omgångar dubbeldos Pergotime, blir i september och oktober. Blir det ingen graviditet av detta tror jag det får va ett tag, köra naturligt och låta kroppen vila och hämta krafter inför vad som komma skall...

För kanske kanske kan det bli IVF-dags i början av nästa år. O då kanske det är bra om kroppen inte redan är fullkörd av hormoner?? Ingen aning, men kan väl inte skada? Om inte annat så kanske jag får lite mer krafter inför IFV´en, vilket kan vara bra.

Njuter av vår fina hund, härliga vänner och hittar på massa skoj. Livet är härligt trots allt, men guldkanten saknas. Förhoppningsvis inte allt för länge till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar