måndag 24 december 2012

Depp och framtidshopp

Ännu en barnlös jul. Högtider som denna gör mig alltid deppig, de påminner mig om att ytterligare ett år har gått, och inte några barn den här julen heller. Inte ens gravid, fortfarande på ruta ett.. Depp, depp, depp...

Men - vi vågade oss på att drömma lite i morse, mannen och jag. Och tänkte att om vi har riktigt riktigt tur så är den här julen vår sista som barnlösa. Om vi har riktigt riktigt tur har vi så här dags nästa år en liten bebis via IVF-en som kommer om ett litet tag, eller har hunnit skicka våra papper till ett land och väntar på BB. För att ha hunnit få BB kan vi nog inte våga hoppas på om ett år... Det vore för mycket begärt. Men vi kan gå med på att ha en barnlös jul till, men till julen 2014 borde vi iaf äntligen ha vårt barn, magvägen eller flygvägen.

Så - vi får hoppas att våra drömmar kan visa sig vara lagom ambitösa och genomförbara i verkligheten. För fler barnlösa jular än så här vet jag inte om jag pallar med. Det är vår tur nu!

Önskar eventuella läsare en riktigt GOD JUL!

Kram från mig

2 kommentarer:

  1. Jag önskar innerligt att vägen till era drömmars barn blir kortare än ni vågar tro. Ni är på väg!
    Önskar er ett GOTT 2013!

    PS. Jag såg att JVJK har svårt att kommentera hos dig. Jag instämmer. När jag provar med iphone/ipad försvinner det. Kan bara kommentera med googlekonto. Går det att lägga till de där alternativen Namn/Webbadress eller Anonym som brukar finnas på blogspotbloggar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Tack så mycket, din önskan om ett gott 2013 är ömsesidig <3¨

      Jag hade öppet för openID, men vet inte varför det inte funkar. Nu har jag öppnat upp för anonyma kommentarer med, får se om det funkar bättre sen här gången än sist...

      KRAM

      Radera