onsdag 29 augusti 2012

För mig? Neeej det kan jag aldrig tro...

Hade en fin vän på besök idag. Med sig hade hon fina dottern på några månader. Vi spenderade dagen med att mata och pyssla om lillan, en promenad i solen, lek och bus. Detta involverade en hel del barnprylar, vagn, flaskor, blöjor, skallror, barnstol. Genomgående i besöket kom kommentarer från vännen som att de här är jättebra, köp såna här, inte dessa de var inte bra. Du gör så här med vagnen, ersättning på tetra är toppen, våtservetter, dreggellappar, bilbarnstolens knappar...

När de åkt hem landade frågan som hela dagen snurrat i mitt huvud. Varför säger hon det här till mig? Varför delar hon med sig av alla bra tips, vad som funkat fint och vad som varit kass, till MIG? Varför i hela friden behöver jag veta detta???

Svaret är, tydligen, för att hon tror att jag kommer att behöva det framöver....

.....


.....


.....

Hon tror att jag kommer att behöva det framöver. Till MITT barn. Inte för att pyssla om hennes! Tänk om jag kunde bli lite mer som henne och tro på detta själv....

Fint att ha vänner som henne iallafall <3

2 kommentarer: