tisdag 18 oktober 2011

En låååång fredag!

På fredagsmorgonen var jag tidigt på sjukhuset för att lämna ett nytt blodprov, som kunde jämföras med onsdagens. Läkaren hade sagt att han skulle ringa på em. Direkt efter det att jag lämnat provet började den långa väntan... Kan säga att det inte blev mycket gjort på jobbet den dagen. Åkte hem strax efter fyra, då orkade jag inte vara kvar längre. Tiden gick, tick, tack.. Vid halv fem hade jag skickat ett sms till läkarens speciella mobil han har för oss i studien, tänkte att han kanske går hem tidigt på fredagen, men inget svar. Klockan halv 7 ringde så äntligen telefonen, då hade jag nästan gett upp!

Så, vad blev då resultatet? Hcg hade stigit med ca 3000 på två dagar. Läkaren sa att han gärna hade sett att det stigit mer, men att nivåökningen kan plana ut en bit in i graviditeten. Så, han kunde varken säga bu eller bä.

Behöver jag säga att jag mådde uselt hela fredagen fram tills dess att läkaren ringde? Av någon anledning blev jag ändå lugnare när jag pratat med honom, trots att vi inte fått något besked. Det är som det är, jag kan inte göra något åt det. Ny tid hos läkaren på torsdag. Har ett vul inbokat sen tidigare på onsdag, hoppas hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar