onsdag 9 mars 2011

Fler läkarbesök hos doktor A

Helgen som var spenderades hos några fina vänner i en stad några timmar bort. Vi hade inte setts på 11 månader, o under dessa har vännerna hunnit köpa och flytta till lägenhet, samt bli föräldrar till en underbart charmig liten mirakelson! =)

Helgen var toppen, men lördag morgon (vi skulle gå på bröllopsmässa) upptäcker jag att jag blöder big time!  Blöder alltid lite kring äl, men så här har det inte varit innan. Helgen gick och blödningarna fortsatte, så i går fick jag nog o ringde till doktor A, hade tur och fick en tid i morse. Var lite orolig då jag tidigare haft problem med en cysta, o hypokondrisk som jag är kunde blödningarna bero på en massa läskiga saker..

Förutom rädslan är det så där kul av flera anledningar att blöda flera gånger mellan menserna.. O har funderingar över om blödningarna kanske ställer till det för oss i kampen för ett barn..

Läkarbesöket var lite nervöst, hade såklart slutat blöda när det var dags för undersökningen, skönt men typiskt.. Läkaren kunde därför inte säga var blödningen kom från, men tror den är hormonell o inget att oroa sig över.. Kunde också set att det var äl på g, vilket är lite konstigt då det bara är 10 dagar till bim..

Så, mot bakgrund av detta, plus vad de andra undersökningarna har visat, fick jag metaformin-tabletter, som ska hjälpa mig att stabilisera min cykel, förhoppningsvis så att jag får äl lite tidigare och att jag inte har så  mkt mellanblödningar. Doktor A pratade också om gulkroppshormonnivåerna kanske var för låga (min teori sen länge!) så jag ska tillbaka nästa vecka för att lämna kompletterande prover. Sååå glad över detta, trodde jag skulle få kämpa för att få det, då de andra proverna har vart missfallsinriktade.

Ska äta tabletterna till juni, då är det dags för återbesök för att kolla hur jag mår då. Eventuellt kan det då bli dags för hormontabletter. Läkaren tyckte inte heller att det var läge än för kära sambon att lämna spermaprov..

Sen är det det här med vikten då.. Kämpa på, hej o hå! Har kommit i gång bra med träningen, både jag o kärleken, sååå skönt! Vi gjorde en deal för några veckor sedan, att vi skulle träna minst 2 gånger i veckan i 6 veckor i rad, för att komma igång. Förra veckan var vi klara!! =D Det har funkat sååå bra, har varit kul nästan hela tiden o inte alls speciellt jobbigt.. Så nu ligger vi i TV-soffan o njuter av hur bra vi är!! ;-) Skojar bara, nu kör vi 6 veckor till, första veckan av dessa redan klart! Sen har vi kört 12 veckor på raken, då är vi bra igång!!

Så, bra dag, hoppas på få biverkningar av tabletterna o bra resultat för äl, cykel och vikt!!

Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar