söndag 5 december 2010

Omtag

Har varit borta från bloggen ett tag, har spenderat en vecka på soliga Gran Canaria, sol, bad, drinkar vid poolen - samt finaste systers bröllop! =)

Är nu tillbaka i snöiga sverige, grabben, jag o tant röd.. Hade hoppats att healingdamens luddiga prat om barn o graviditeter skulle ha inneburit ett fint plus nu när vi kom hem, men nepp.. Men är iaf tacksam över att mensvärken inte kom på semestern eller på flyget hem - glad för det lilla..

Häromdagen fick min fina kollega C sitt barn, hade gått över 2 veckor över tiden, full av beundran över att de orkade vänta så länge!! Redan då hon berättade för mig att hon var gravid har jag tänkt på bebisen som en grabb - o en liten son blev det! Såå söt!! Hoppas jag får chansen att träffa honom snart!

En annan kollega väntar också på sin lille unge, bf var i slutet av november, så även där går dom på övertid. Men jag tror nog att de ligger på BB nu - spännande!!

Så, så omgiven av gravidmagar o bebisar jag är nu så hoppas hoppas hoppas jag att det kan smitta!! MIG!!

På flyget hem (charter) vimlade det av barn o små söta bebisar - där satt man med tant röd och bara kände sig sååå infertil...

Semestern bjöd på god mat, öl, drinkar o andra godsaker.. Portionerna var enorma o maten oftast jättegod. Vikten slutade snarare på plus än på minus tyvärr =( Så nu är det fokus på att minska några kg i vikt, detta hoppas jag ska öka våra chanser till ett litet knyte!

Nästa BIM räknade jag ut ska vara den 1 januari 2011 - kanske har jag den enorma turen att skåla in det nya året alkoholfritt med ett finfint plus på stickan! Snälla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar