onsdag 18 januari 2012

Ner i det nattsvarta hålet igen

Snart två veckor hemma efter beskedet. Har varit tillbaka på sjukhuset två gånger, först för att med ett nytt vul kontrollera det vi redan visste. Vår pärla levde inte längre. Inget tydde på att kroppen hade fattat vad som hade hänt, så i måndags fick vi spendera hela dagen på sjukhuset för att på medicinsk väg få ut det som ska ut.

Vi var där kl 8, tre doser senare hade inget hänt. Kl 15 fick vi åka hem, men smärtstillande och ytterligare en dos cytotek att ta under kvällen. Först runt kl 18 började det hända saker, efter några tuffa timmar lugnade det ned sig runt kl 21 på kvällen, då slocknade jag som en stock i soffan. Ingen hade förberett mig på vad som skulle hända, vad som skulle komma ut ur mig..

Blöder gör jag fortfarande, har lite ont och känner mig yr emellanåt. Men i morgon planerar jag för att gå till jobbet igen. Måste göra något för att ta mig upp till ytan igen. Har snart varit hemma i 2 veckor, i min egen sorgebubbla. Nu får det räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar